56 Festes i tradicions a educació infantil

 

DESCRIPCIÓ

  • En aquest curs es plantegen les festes que celebrem a l’escola, si són adequades o discriminatòries. També hi ha un recull de noves propostes de festes més encertades i amb més possibilitats educatives.

 

OBJECTIUS

  • Objectiu principal:

    • Aquest curs pretén servir al professorat d’Educació infantil per fomentar l’interès i la participació de les nostres tradicions i festes populars. I, a la vegada, innovar amb noves celebracions, per tal d’extirpar festes populars molt patriarcades i masclistes que des de fa anys arrosseguem i inculquem des de l’escola.
  • Objectius específics:

    • Saber estimular als nens i nenes per interessar-se a ser partícips de les festes populars, locals, de barri…
    • Adaptar noves celebracions que poden arribar a ser tant importants com les que actualment festegem.
    • Treballar i aprofundir en temes relacionats amb aquestes festes i tradicions del nostre país.
    • Fomentar la igualtat de gènere, saber valorar quan existeix temàtica masclista a una festa.
    • Influir a l’alumnat perquè tinguin interès per conèixer la història, la llegenda, el mite.. que sempre hi ha darrera de la festa.

 

CONTINGUTS

  • Tema 1

    • FESTES I TRADICIONS A CATALUNYA
    • Història d’algunes celebracions. Llegendes que no cal seguir perpetrant a les noves generacions.
    • Quines tradicions hi ha i quines celebrem a l’escola.
    • Festes tipus local, barri, de país… festes tipus major, gastronòmica, pirotècnia,…
    • Geganters, castellers, Diables, etc….
  • Tema 2:

    • FESTES D’HIVERN, FESTES DE TARDOR
    • Castanyada: fem panellets, moniatos i castanyes
    • Dia de la música
    • Nadal
    • Dia dels Drets dels Infants
    • Dia dels Drets Humans
    • DENIP: 30 de gener
    • Carnaval, carnestoltes
  • Tema 3:

    • FESTES DE PRIMAVERA-ESTIU
    • Dia del llibre
    • Pasqua
    • Girona temps de flors
    • Sant Joan
  • Tema 4:

    • FESTES ALTERNATIVES
    • Dia de la Dona Treballadora, 8 de març
    • Dia del Teatre
    • Dia dels Animals
    • Dia de la Diversitat cultural
    • Dia del medi ambient
    • La Patum
    • Castellers, geganters…
    • Festes de collita; Festa de la cirera, la xatonada, la calçotada, la verema.
    • La sardana, ball de bastons
  • Tema 5:

    • UN DIA DE FESTA
    • Projecte: un dia de festa

 

DIRIGIT A:

  • A docents d’educació infantil i primària, i secundària o qualsevol persona interessada en el tema.

REQUISITS MÍNIMS

  • Coneixements mínims d’internet
  • Conèixer el Moodle a nivell d’usuari/ària, molt intuïtiu

RECONEIXEMENT

  • Aquest curs està reconegut pel Departament d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya. Compta per la borsa de treball de substituts, per oposicions, per estadis, per concursos...


CALENDARI

  • Escola de tardor: del 15 d’octubre al 20 de novembre. Preinscripció: des del 15 de setembre.
  • Escola d’hivern: del 15 de desembre al 6 de febrer. Preinscripció: des del 15 de novembre.
  • Escola de primavera: de l’1 de març al 6 d’abril. Preinscripció: des de l’1 de febrer.
  • Escola d’estiu: de l’1 de juliol al 20 de juliol. Preinscripció: des del 15 de maig.
  • A partir de l'1 de setembre es poden fer les reserves de places de totes les edicions.

DURADA

  • Tots els cursos són de 30 hores

PREU

  • Cada curs té un cost de 51 € (curs 2019/20)

HORARI

  • No hi ha cap activitat a cap curs que impliqui treballar en un horari concret. La persona participant va fent les tasques a l’hora que vulgui. Si té un dubte, escriu al seu formador o formadora i abans de 24 hores tindrà una resposta. Tot i que mirem de contestar molt abans.

LLOC

  • Aquest curs és totalment en línia, a través d'internet. Tot es fa a través de la xarxa.

TUTORITZACIÓ

  • Sempre hi ha una persona formadora que està pendent dels teus dubtes i va avaluant les tasques per si cal millorar-les. En qualsevol moment li pots escriure un missatge amb algun dubte, suggeriment, proposta, etc. Rebràs una resposta abans de 24 hores.

DUBTES

  • Si tot i l’explicació i l’ampliació de la persona formadora no se soluciona un dubte fem tot el que sigui possible per aclarir-lo. Si cal, fem filmets personalitzats.

DISTRIBUCIÓ DELS TEMES

  • Hi ha 5 temes. Dins de cada tema hi ha diferents seccions on s’exposa el contingut del curs, així com tasques a realitzar.

AVALUACIÓ

  • Un cop realitzada la tasca, el formador/a l’avaluarà, indicant si s’ha superat o hi ha algun detall a millorar. Si és així, el participant l’haurà de millorar seguint els consells del formador/a. No hi ha exàmens. L'avaluació és sempre qualitativa.

SUPERACIÓ DEL CURS

  • El curs s’aprovarà si s’han fet de forma satisfactòria totes les activitats proposades. Si una persona no el supera un cop finalitzat el curs, el podrà repetir en la pròxima edició amb un descompte del 50%.

IDIOMA

  • La llengua vehicular de tots els cursos és el català. Tot i que al campus es pot posar en castellà, les explicacions són en català. Les tasques es poden presentar indiferentment en català o castellà. Excepte els cursos d'anglès, tant la llengua vehicular com les tasques són en anglès.

MILLORA CONTÍNUA

  • En finalitzar el curs hi ha una enquesta de valoració. A partir de les dades recollides mirem d'incorporar les millores suggerides en la pròxima edició.

NOMENAMENT DE JULIOL

  • Si ets substitut o substituta i compleixes els requisits, aquest curs et servirà pel nomenament de juliol. Consulta les nostres preguntes freqüents.

INSCRIPCIÓ

AUTORIA

  • Neus Roig Franquesa

TUTORIA

  • Neus Roig Franquesa