62 Les masculinitats a l’ESO. Igualtat de gènere

 

DESCRIPCIÓ

  • En aquest curs es proposa diferents recursos, tant reflexius, com d’observació com pràctics per assolir la igualtat de gènere a l’ESO com en un futur, dirigida en especial als nois.

 

OBJECTIUS

  • Objectiu principal:

    • Fomentar l’educació i relació igualitària entre els nois i les noies de la ESO.
  • Objectius específics:

    • Treballar conceptes d’igualtat de gènere
    • Valorar les desigualtats que hi ha als centres de secundària i treballar mesures per superar-les.
    • Analitzar els rols que s’espera dels nois en aquestes edats.
    • Conèixer els trets psicològic dels nois i noies a l’adolescència.
    • Analitzar la violència creixent de control
    • Incentivar pràctiques coeducatives en el desenvolupament curricular de els matèries.
    • Motivar al centre a una distribució coeducativa.
    • Analitzar la informació que reben els joves; filmets, pel·lícules, …

 

CONTINGUT

  • Tema 1

    • Reflexions inicials
    • El gènere i el sexe, concepte, diferència
    • Educació i gèneres, reflexions sobre els diferents tipus d’educació
    • Escola segregada, escola mixta, coeducació, estudi dels 3 models
    • Actituds i repressions, Autocrítica de moltes praxis docents normalitzades
    • Millorem la societat, a partir de l’educació un món més igualitari
  • Tema 2:

    • Identificació amb el gènere masculí a partir de l’ús del cos de les dones
    • Anàlisi de com ha de ser i vol ser un noi d’aquesta edat
    • La relació de parella en aquesta edat.
    • Les xarxes
  • Tema 3:

    • Violència de control
    • La violència de gènere
    • Concepte de gelosies
    • La noia ideal
    • Violència de control
  • Tema 4:

    • L’entorn
    • L’aula, rètols, disposició, …Anàlisi de tot el contingut visual de l’aula i l’escola
    • La televisió, anàlisi de la programació televisiva i del que veuen els nois a la televisió.
    • Les cançons i pel·lícules, anàlisi de les cançons més famoses del moment i de les pel·lícules que veuen.
    • La família, anàlisi de cada una de les famílies, com incidir sempre amb respecte
    • Propostes didàctiques per realitzar a l’aula.
  • Tema 5:

    • Projecte, cada participant farà un projecte sobre com realitzar una classe de reflexió per a nois de l’edat d’ESO.

 

DIRIGIT A:

  • A totes les persones docents

REQUISITS MÍNIMS

  • Coneixements mínims d’internet
  • Conèixer el Moodle a nivell d’usuari/ària, molt intuïtiu

RECONEIXEMENT

  • Aquest curs està reconegut pel Departament d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya. Compta per la borsa de treball de substituts, per oposicions, per estadis, per concursos...


CALENDARI

  • Escola de tardor: del 15 d’octubre al 20 de novembre. Preinscripció: des del 15 de setembre.
  • Escola d’hivern: del 15 de desembre al 6 de febrer. Preinscripció: des del 15 de novembre.
  • Escola de primavera: de l’1 de març al 6 d’abril. Preinscripció: des de l’1 de febrer.
  • Escola d’estiu: de l’1 de juliol al 20 de juliol. Preinscripció: des del 15 de maig.
  • A partir de l'1 de setembre es poden fer les reserves de places de totes les edicions.

DURADA

  • Tots els cursos són de 30 hores

PREU

  • Cada curs té un cost de 51 € (curs 2019/20)

HORARI

  • No hi ha cap activitat a cap curs que impliqui treballar en un horari concret. La persona participant va fent les tasques a l’hora que vulgui. Si té un dubte, escriu al seu formador o formadora i abans de 24 hores tindrà una resposta. Tot i que mirem de contestar molt abans.

LLOC

  • Aquest curs és totalment en línia, a través d'internet. Tot es fa a través de la xarxa.

TUTORITZACIÓ

  • Sempre hi ha una persona formadora que està pendent dels teus dubtes i va avaluant les tasques per si cal millorar-les. En qualsevol moment li pots escriure un missatge amb algun dubte, suggeriment, proposta, etc. Rebràs una resposta abans de 24 hores.

DUBTES

  • Si tot i l’explicació i l’ampliació de la persona formadora no se soluciona un dubte fem tot el que sigui possible per aclarir-lo. Si cal, fem filmets personalitzats.

DISTRIBUCIÓ DELS TEMES

  • Hi ha 5 temes. Dins de cada tema hi ha diferents seccions on s’exposa el contingut del curs, així com tasques a realitzar.

AVALUACIÓ

  • Un cop realitzada la tasca, el formador/a l’avaluarà, indicant si s’ha superat o hi ha algun detall a millorar. Si és així, el participant l’haurà de millorar seguint els consells del formador/a. No hi ha exàmens. L'avaluació és sempre qualitativa.

SUPERACIÓ DEL CURS

  • El curs s’aprovarà si s’han fet de forma satisfactòria totes les activitats proposades. Si una persona no el supera un cop finalitzat el curs, el podrà repetir en la pròxima edició amb un descompte del 50%.

IDIOMA

  • La llengua vehicular de tots els cursos és el català. Tot i que al campus es pot posar en castellà, les explicacions són en català. Les tasques es poden presentar indiferentment en català o castellà. Excepte els cursos d'anglès, tant la llengua vehicular com les tasques són en anglès.

MILLORA CONTÍNUA

  • En finalitzar el curs hi ha una enquesta de valoració. A partir de les dades recollides mirem d'incorporar les millores suggerides en la pròxima edició.

NOMENAMENT DE JULIOL

  • Si ets substitut o substituta i compleixes els requisits, aquest curs et servirà pel nomenament de juliol. Consulta les nostres preguntes freqüents.

INSCRIPCIÓ

AUTORIA

  • Ricard González Puig

TUTORIA

  • Ricard González Puig