63 Educació plàstica a educació primària

 

DESCRIPCIÓ

  • En aquest curs es proposen reflexions sobre l’educació creadora i s’exposen diferents recursos per ajudar a desenvolupar la capacitat creadora dels nens i nenes de 6 a 12 anys. Inclou aspectes teòrics i diferents formes d’organitzar l’aula i el temps per facilitar la tasca docent dins l’aula de plàstica.

 

OBJECTIUS

  • Objectiu principal:

    • Conèixer diverses tècniques per a poder innovar i realitzar diferents pràctiques artístiques. El què es pretén és motivar al professorat per tal poder estimular als seus alumnes. L’educació plàstica promou l’interès d’aquests nens i nenes de 6 a 12 anys, per tal d’enriquir-se manipulant i desenvolupar la creativitat, i gaudir de l’experiència.
  • Objectius específics:

    • Assolir les competències oficials de l’educació visual i plàstica.
    • Treballar l’observació artística de diferents artistes.
    • Conèixer aspectes de l’edat psicològica de 6 a 12 anys anys relacionats amb l’educació plàstica.
    • Conèixer que s’entén per creativitat
    • Crear activitats innovadores per treballar en grup (per poder treballar-les quan fem treball cooperatiu, racons, tallers…) per tal d’estimular la creativitat i la curiositat dels nens i nenes, al provar amb noves tècniques i textures. I amb els diferents dimensions.
    • Treballar el dibuix digital.
    • Potenciar la creativitat de l’alumnat, tant individual com col·lectiva
    • Facilitar el desenvolupament creatiu de l’alumnat
    • Preparar i crear el material propi de les tasques a realitzar.
    • Organitzar i adaptar l’activitat que es vol fer amb el material, l’espai i el temps adient.
    • Utilitzar l’expressió visual i plàstica com a eina transversal.

 

CONTINGUT

  • Tema 1

    • Què entenem per educació plàstica a Educació Primària?
    • Competències a assolir en l’àmbit de visual i plàstica.
    • Estudi de diferents artistes.
  • Tema 2:

    • L’aula
    • Ordinadors, programari lliure de gràfics; Tuxpaint, GIMP i Inkscape
    • Preparació de l’aula
    • Gavetes individuals
    • Aigua i neteja
    • Racons de material
    • Zones de treball.
  • Tema 3:

    • 2D, conceptes teòris i propostes.
    • 2D; el dibuix
    • Colors, degradacions
    • Les diferents textures
    • Pintures
  • Tema 4:

    • 3D, conceptes teòris i propostes.
    • Modelatge amb fang
    • Creacions amb guix
    • Altres materials
  • Tema 5:

    • Unitat didàctica
      Presentació d’una unitat didàctica de qualsevol curs de l’educació primària

 

DIRIGIT A:

  • A totes les persones docents d’educació primària o qualsevol altre interessat en el tema.

REQUISITS MÍNIMS

  • Coneixements mínims d’internet
  • Conèixer el Moodle a nivell d’usuari/ària, molt intuïtiu

RECONEIXEMENT

  • Aquest curs està reconegut pel Departament d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya. Compta per la borsa de treball de substituts, per oposicions, per estadis, per concursos...


CALENDARI

  • Escola de tardor: del 15 d’octubre al 20 de novembre. Preinscripció: des del 15 de setembre.
  • Escola d’hivern: del 15 de desembre al 6 de febrer. Preinscripció: des del 15 de novembre.
  • Escola de primavera: de l’1 de març al 6 d’abril. Preinscripció: des de l’1 de febrer.
  • Escola d’estiu: de l’1 de juliol al 20 de juliol. Preinscripció: des del 15 de maig.
  • A partir de l'1 de setembre es poden fer les reserves de places de totes les edicions.

DURADA

  • Tots els cursos són de 30 hores

PREU

  • Cada curs té un cost de 51 € (curs 2019/20)

HORARI

  • No hi ha cap activitat a cap curs que impliqui treballar en un horari concret. La persona participant va fent les tasques a l’hora que vulgui. Si té un dubte, escriu al seu formador o formadora i abans de 24 hores tindrà una resposta. Tot i que mirem de contestar molt abans.

LLOC

  • Aquest curs és totalment en línia, a través d'internet. Tot es fa a través de la xarxa.

TUTORITZACIÓ

  • Sempre hi ha una persona formadora que està pendent dels teus dubtes i va avaluant les tasques per si cal millorar-les. En qualsevol moment li pots escriure un missatge amb algun dubte, suggeriment, proposta, etc. Rebràs una resposta abans de 24 hores.

DUBTES

  • Si tot i l’explicació i l’ampliació de la persona formadora no se soluciona un dubte fem tot el que sigui possible per aclarir-lo. Si cal, fem filmets personalitzats.

DISTRIBUCIÓ DELS TEMES

  • Hi ha 5 temes. Dins de cada tema hi ha diferents seccions on s’exposa el contingut del curs, així com tasques a realitzar.

AVALUACIÓ

  • Un cop realitzada la tasca, el formador/a l’avaluarà, indicant si s’ha superat o hi ha algun detall a millorar. Si és així, el participant l’haurà de millorar seguint els consells del formador/a. No hi ha exàmens. L'avaluació és sempre qualitativa.

SUPERACIÓ DEL CURS

  • El curs s’aprovarà si s’han fet de forma satisfactòria totes les activitats proposades. Si una persona no el supera un cop finalitzat el curs, el podrà repetir en la pròxima edició amb un descompte del 50%.

IDIOMA

  • La llengua vehicular de tots els cursos és el català. Tot i que al campus es pot posar en castellà, les explicacions són en català. Les tasques es poden presentar indiferentment en català o castellà. Excepte els cursos d'anglès, tant la llengua vehicular com les tasques són en anglès.

MILLORA CONTÍNUA

  • En finalitzar el curs hi ha una enquesta de valoració. A partir de les dades recollides mirem d'incorporar les millores suggerides en la pròxima edició.

NOMENAMENT DE JULIOL

  • Si ets substitut o substituta i compleixes els requisits, aquest curs et servirà pel nomenament de juliol. Consulta les nostres preguntes freqüents.

INSCRIPCIÓ

AUTORIA

  • Núria Franquesa Niubò

TUTORIA

  • Núria Franquesa Niubò