Parlem de sexe a l’aula

sexe

En aquest curs es proposa diferents recursos, tant reflexius, com d'observació com pràctics per a poder descobrir, viure i normalitzar el sexe i la sexualitat en l'adolescència.
Per entrar a l'aula de cursos complementaris clica aquí
CONTINGUT:

  • Tema 1: Parlem amb propietat

    • Conceptes del fet sexual humà

    • La sexualitat forma part de la vida: la sexualitat en la vida de l’adolescent (canvis bio-psico-socials)

    • L’erotisme. Fantasies i imaginació, desig, masturbació, seducció

    • Com es fa? Respostes a l’eterna pregunta

    • Anàlisi a la societat de consum hipersexualitzat, pornografia,...



  • Tema 2: Tinguem cura de la (nostra) sexualitat

    • Drets Sexuals: declaració dels drets sexuals de l’Associació Mundial de Sexologia, llista SIECUS, característiques d’una societat sexualment sana

    • Pautes de salut sexual: promoció de salut sexual, ITS, recursos públics,...

    • Pautes de salut sexual-emocional. Reconeixement de les sensacions i expressió de sentiments

    • Pautes de salut sexual-emocional-relacional. El respecte a un mateix i a l’altre, la connexió


  • Tema 3: Activitats

    • Tasca: La història personal, és personal. Aprendre a prendre consciència de la mateixa història sexual personal i diferenciar-la dels de la resta

    • Tasca: Nivell d’autoconeixement, autoconsciència i autoacceptació des de la mateixa sexualitat

    • Tasca: Com ens comuniquem amb nosaltres mateixos i amb els altres en una situació d’intimitat

    • Tasca: Detecció de situacions perilloses



  • Tema 4: Parlem de sexe a l’aula

    • Saber escoltar per atendre les necessitats. El continu entre sexe i afectivitat

    • L’actitud del professor respecte la sexualitat

    • L’actitud de l’alumne respecte la sexualitat

    • Recursos i utilització del to coherent amb la temàtica a tractar. Què es vol transmetre, de quina manera,...


  • Tema 5: Pla d'empresa

REQUISITS MÍNIMS:

  • Coneixements mínims d’internet

  • Conèixer el Moodle a nivell d’usuari, molt intuïtiu


DIRIGIT A:
A tot el professorat que ho desitgi , tant d'Educació Primària, com d'Educació Secundària o Cicles Formatius, però sobretot els docents que treballen amb edats adolescents.

CALENDARI

  • Escola de tardor: del 15 d’octubre al 20 de novembre. Preinscripció: des del 15 de setembre.

  • Escola d’hivern: del 15 de desembre al 8 de febrer. Preinscripció: des del 15 de novembre.

  • Escola de primavera: de l’1 de març al 8 d’abril. Preinscripció: des de l’1 de febrer.

  • Escola d’estiu: de l’1 de juliol al 22 de juliol. Preinscripció: des del 15 de maig.

Dins de cada curs hi ha un calendari, on es van obrint la teoria i les tasques a presentar de forma periòdica; cada setmana en totes les edicions excepte a l’estiu, on els cursos són intensius i cada 4 dies obrim un tema nou.

El calendari és una proposta, el curs es pot fer al ritme que un desitgi, respectant sempre l’inici i el final. Així per exemple, a l’escola d’estiu no es pot fer cap exercici abans del dia 1, ni cap després del dia 22 de juliol.

Si una persona vol fer el curs durant la primera setmana, un cop ho hagi parlat amb la persona formadora, s’obriran tots els temes. I si ho vol fer al final, avisarà a la persona formadora perquè no tanqui cap tema.
DURADA

  • Tots els cursos són de 30 hores.

PREUS

  • Cada un dels cursos: 48 €

HORARI

  • No hi ha cap activitat a cap curs que impliqui treballar en un horari concret. La persona particicpant va fent les tasques a l’hora que vulgui. Si té un dubte escriu al seu formador o formadora i abans de 24 hores tindrà una resposta. Tot i que mirem de contestar molt abans.

TUTORITZACIÓ

  • Cada curs hi ha una persona formadora que està pendent dels teus dubtes i va avaluant els tasques per si cal millorar-les. En qualsevol moment li pots escriure un missatge amb algun dubte, suggeriment, proposta, … com a molt tard, en 24 hores t’haurà respost.

DUBTES

  • Si tot i l’explicació i l’ampliació de la persona formadora no se soluciona un dubte fem tot el que sigui possible per aclarir-lo. Si cal, fem filmets personalitzats.

DISTRIBUCIÓ DELS TEMES

  • Hi ha dos tipus de cursos, uns tenen 4 temes i un 5 apartat dedicat a fer un projecte. Els altres cursos tenen 5 temes i no hi ha projecte final.
    Dins de cada tema hi ha diferents planes web, filmets, … on s’exposa la teoria, i unes tasques a realitzar; comentari, penjar una imatge, un filmet, qüestionari…
    També hi ha un fòrum per a poder compartir les experiències.
    .

AVALUACIÓ

  • Un cop realitzada la tasca, el formador/a l’avaluarà, indicant si s’ha superat o hi ha algun detall a millorar. Si és així, el participant l’haurà de millorar seguint els consells del formador/a. No hi ha exàmens.
    .

SUPERACIÓ DEL CURS

  • El curs s’aprovarà si s’han fet de forma satisfactòria totes les activitats proposades. Si una persona no el supera un cop finalitzat el curs, el podrà repetir en la propera edició amb un descompte del 50%..
    .

IDIOMA

  • La llengua vehicular de tots els cursos és el català. Tot i que al campus es pot posar en castellà, les explicacions són en català Les tasques es poden presentar indiferentment en català o castellà. Excepte els cursos d'anglès.
    .

MILLORA CONTÍNUA

  • Quan acabem els cursos recollim tot el que ha anat succeint i fem una valoració d'aspectes a millorar. També al final, cada participant ha de contestar una enquesta de valoració. A partir de les dades recollides mirem d'incorporar les millores suggerides en la propera edició.
    .

AUTORIA
Licencia de Creative Commons
Tots els nostres cursos estan sota la llicència de licència de Creative Commons 3.0 Catalunya.

CURS ESCRIT PER: Júlia Campo i Mestre