12 Edició de filmets, nivell bàsic




Aquest curs no l'oferim a l'escola de tardor de 2019, segurament estarà a punt per l'escola d'hivern.



DESCRIPCIÓ

  • En aquest curs es treballarà la captura, edició i l’aplicació didàctica d’un filmet. Es motivarà al docent perquè prepari el seu material a partir de les TIC, i a demanar algunes tasques escolars per aquest medi.

 

OBJECTIUS

  • Objectiu principal:

    • Conèixer què és el TDAH, com afecta, les seves característiques i els seus subtipus i, d’aquesta manera, poder donar una resposta educativa inclusiva a l’aula.
  • Objectius específics:

    • Filmar imatges, tant a nivell acadèmic per a la creació de material acadèmic com per a ensenyar a l’alumnat a crear els seus propis filmets.
    • Saber desar i importar el filmet, tant a nivell docent personal com per què l’alumnat ho faci correctament.
    • Conèixer i saber explicar el programa .
    • Importar el filmet al programa., i Saber-ho explicar a l’alumnat.
    • Dominar la línia de temps, i saber-la exposar a l’alumnat.
    • Retallar el filmet, tant a nivell de la creació d’un material acadèmic com per què l’alumnat aprengui a treure les parts innecessàries dels seus filmets..
    • Aplicar efectes especials, tant per enriquir el material didàctic com pels treballs dels alumnes.
    • Posar títols i crèdits al filmet. Per a fer entenedor el propi material i les tasques de l’alumnat..
    • Saber manipular el soroll i els sons, per a fer més agradable i/o entenedor el filmet, tant a nivell docent com a les tasques presentades per l’alumnat..
    • Exportar el filmet, per a possibilitar el visionat a l’aula..
    • Penjar el filmet a la xarxa o al moodle, per facilitar-ne l’accés..

 

CONTINGUTS

  • Tema 1

    • Captura d’imatges
    • Importació
    • El programa.
    • Primer a nivell individual i després per a poder-ho ensenyar a l’alumnat.
  • Tema 2:

    • Línia del temps, retallades de filmet, per a treure les parts innecessàries, i si cal afegir-ne de noves.
    • Efectes especials, colors de fons, alentiments,… per a fer més amigable el filmet.
    • Edició de títols al començament.
    • Introducció del filmet, tant a nivell docent com per a tasques escolars.
  • Tema 3:

    • Subtítols i crèdits al final, el soroll i el so.
    • Per a fer més amigable i entenedor el filmet, tant a nivell docent com per a tasques didàctiques
  • Tema 4:

    • Exportació, càrrega a internet, inserció del filmet.
    • Visió dels filmets realitzats, tant a nivell docent com a recurs didàctic com a propostes de tasques encarregades a l’alumnat.
  • Tema 5:

    • Projecte didàctic: Realització d’un filmet relacionat amb l’especialitat del docent. I una proposta perquè l’alumnat entregui una tasca amb aquest format.

DIRIGIT A:

  • Qualsevol docent o persona interessada amb el tema

REQUISITS MÍNIMS

  • Coneixements mínims d’internet
  • Conèixer el Moodle a nivell d’usuari/ària, molt intuïtiu

RECONEIXEMENT

  • Aquest curs està reconegut pel Departament d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya. Compta per la borsa de treball de substituts, per oposicions, per estadis, per concursos...


CALENDARI

  • Escola de tardor: del 15 d’octubre al 20 de novembre. Preinscripció: des del 15 de setembre.
  • Escola d’hivern: del 15 de desembre al 6 de febrer. Preinscripció: des del 15 de novembre.
  • Escola de primavera: de l’1 de març al 6 d’abril. Preinscripció: des de l’1 de febrer.
  • Escola d’estiu: de l’1 de juliol al 20 de juliol. Preinscripció: des del 15 de maig.
  • A partir de l'1 de setembre es poden fer les reserves de places de totes les edicions.

DURADA

  • Tots els cursos són de 30 hores

PREU

  • Cada curs té un cost de 51 € (curs 2019/20)

HORARI

  • No hi ha cap activitat a cap curs que impliqui treballar en un horari concret. La persona participant va fent les tasques a l’hora que vulgui. Si té un dubte, escriu al seu formador o formadora i abans de 24 hores tindrà una resposta. Tot i que mirem de contestar molt abans.

LLOC

  • Aquest curs és totalment en línia, a través d'internet. Tot es fa a través de la xarxa.

TUTORITZACIÓ

  • Sempre hi ha una persona formadora que està pendent dels teus dubtes i va avaluant les tasques per si cal millorar-les. En qualsevol moment li pots escriure un missatge amb algun dubte, suggeriment, proposta, etc. Rebràs una resposta abans de 24 hores.

DUBTES

  • Si tot i l’explicació i l’ampliació de la persona formadora no se soluciona un dubte fem tot el que sigui possible per aclarir-lo. Si cal, fem filmets personalitzats.

DISTRIBUCIÓ DELS TEMES

  • Hi ha 5 temes. Dins de cada tema hi ha diferents seccions on s’exposa el contingut del curs, així com tasques a realitzar.

AVALUACIÓ

  • Un cop realitzada la tasca, el formador/a l’avaluarà, indicant si s’ha superat o hi ha algun detall a millorar. Si és així, el participant l’haurà de millorar seguint els consells del formador/a. No hi ha exàmens. L'avaluació és sempre qualitativa.

SUPERACIÓ DEL CURS

  • El curs s’aprovarà si s’han fet de forma satisfactòria totes les activitats proposades. Si una persona no el supera un cop finalitzat el curs, el podrà repetir en la pròxima edició amb un descompte del 50%.

IDIOMA

  • La llengua vehicular de tots els cursos és el català. Tot i que al campus es pot posar en castellà, les explicacions són en català. Les tasques es poden presentar indiferentment en català o castellà. Excepte els cursos d'anglès, tant la llengua vehicular com les tasques són en anglès.

MILLORA CONTÍNUA

  • En finalitzar el curs hi ha una enquesta de valoració. A partir de les dades recollides mirem d'incorporar les millores suggerides en la pròxima edició.

NOMENAMENT DE JULIOL

  • Si ets substitut o substituta i compleixes els requisits, aquest curs et servirà pel nomenament de juliol. Consulta les nostres preguntes freqüents.

INSCRIPCIÓ

AUTORIA

  • Eulàlia Franquesa Niubò

TUTORIA

  • Júlia Sanàbria