19 WordPress, una eina educativa

 



Curs 2019/20: Aquesta activitat acredita el perfil: COMPETÈNCIA DIGITAL DOCENT

Per a més informació sobre el perfil clica aquí

DESCRIPCIÓ

  • WordPress, una eina educativa és un curs on s’aprèn a fer funcionar el WordPress per a ser utilitzat com a medi de comunicació i participació d’un centre educatiu.
    La creació de blocs amb el WordPress pot ser tant una eina informativa, el cas de la web del centre, interactiva, el cas de formar part del material d’un crèdit o mòdul i/o per a treballar el propi alumnat. Com a expressió dels seus treballs.
    Aquest recurs, actualment es fa servir en molts centres. La pròpia web età realitzada totalment amb WordPress, i també diferents projectes i temes de diferents crèdits. Aquest format permet, per una banda un format molt entenedor i didàctic i per un altre, la participació de forma interactiva dels diferents estaments del centre, sobretot l’alumnat.

 

OBJECTIUS

  • Objectiu principal:

    • Conèixer, manipular i gestionar la plataforma WordPress. Ja sigui en la gestió de la web del centre, de diferents projectes o bé d’algun tema d’algun mòdul didàctica de classe.
  • Objectius específics:

    • Conèixer els elements d’una pàgina elaborada en WordPress.
    • Crear una pàgina WordPress adaptada a l’alumnat corresponent.
    • Modificar el disseny que ve per defecte, segons necessitats de cada tipus d’alumnat a qui va dirigit.
    • Inserir fotografies i imatges
    • Inserir filmets per al propi alumnat del centre o de la classe corresponent.
    • Inserir menús entenedors
    • Crear menús per facilitar la navegació i adaptar-la al propi alumnat destinatari.
    • Proveir al professorat d’eines motivadores i didàctiques perquè l’alumnat participi en la pàgina amb les pròpies aportacions.
    • Compartir pàgines del propi alumnat.
    • Coordinar les intervencions dels diferents participants, en aquest cas, alumnes
    • Enllaçar pàgines externes interessants
    • Crear un projecte, o bé per una pàgina informativa, per activitats interactives o bé una programació per a fer fer pàgines a l’alumnat

CONTINGUTS

  • Tema 1:

    • Bloc 1:
    • Introducció
    • Registre un compte d’usuari/ària
    • Registre el domini
    • Interfície de WordPress i opcions generals, adaptat a la pràctica docent diària
    • Temes, escaients per a l’edat de les persones destinatàries
    • Personalització del disseny infantil o juvenil, segons el destí
  • Tema 2:

    • Capçalera de tot el blog, on es detalli el títol del tema didàctic o informatiu
    • Entrades i pàgines, sempre adaptades a l’edat destinatària
    • Creació d’una entrada.
    • Inserció d’enllaços
    • Pàgina inicial estàtica, entenedora i amigable.
    • Opcions del tema
    • Introducció llenguatge HTML
  • Tema 3:

    • Creació de pàgines, sempre adaptades a l’edat destinatària
    • Edició pàgines i entrades
    • Ús del ginys, elecció d’aquells ginys que facilitin l’accés i la navegació a l’alumnat a qui va destinat.
    • Creació de menús entenedors i fàcils
    • Inserció i gestió d’imatges
    • Inserció i gestió d’enllaços i filmets de YouTube
  • Tema 4:

    • Gestió de subscripcions.
    • Gestió de la col·laboració i edició que facilitin la participació
    • Exportació i importació del blog
    • Glossari temes de WordPress, i de la didàctica emprada
  • Tema 5:

    • Projecte. Creació d’un projecte per la pràctica didàctica del docent a partir del que s’ha après.

METODOLOGIA

  • Tots els nostres cursos estan en un campus virtual.
  • Cada persona entra amb el seu nom d'usuari/ària i contrasenya.
  • A dins hi ha 5 blocs, cada setmana obrim un bloc nou per a treballar, en l'escola d'estiu, cada 4 dies.
  • A cada bloc hi ha unes explicacions teòriques en una pàgina web, en vídeos, àudios, ...
  • El participant ha d'anar realitzant les tasques i penjar-les, poden ser texts, imatges, qüestionaris, ...
  • A final de cada bloc, la persona formadora fa una avaluació qualitativa.
  • Durant els darrers dos dies de cada edició es pot consultar l'avaluació.

 

DIRIGIT A:

  • Qualsevol persona que es dediqui o es vulgui dedicar a la docència. Ja sigui educació primària, secundària, formació professional, …

 

REQUISITS MÍNIMS

  • Coneixements mínims d’internet
  • Conèixer el Moodle a nivell d’usuari/ària, molt intuïtiu

RECONEIXEMENT

  • Aquest curs està reconegut pel Departament d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya. Compta per la borsa de treball de substituts, per oposicions, per estadis, per concursos...


CALENDARI

  • Escola de tardor: del 15 d’octubre al 20 de novembre. Preinscripció: des del 15 de setembre.
  • Escola d’hivern: del 15 de desembre al 6 de febrer. Preinscripció: des del 15 de novembre.
  • Escola de primavera: de l’1 de març al 6 d’abril. Preinscripció: des de l’1 de febrer.
  • Escola d’estiu: de l’1 de juliol al 20 de juliol. Preinscripció: des del 15 de maig.
  • A partir de l'1 de setembre es poden fer les reserves de places de totes les edicions.

Accés a la pàgina per a fer la reserva o inscripció


DURADA

  • Tots els cursos són de 30 hores

PREU

  • Cada curs té un cost de 51 € (curs 2019/20)

HORARI

  • No hi ha cap activitat a cap curs que impliqui treballar en un horari concret. La persona participant va fent les tasques a l’hora que vulgui. Si té un dubte, escriu al seu formador o formadora i abans de 24 hores tindrà una resposta. Tot i que mirem de contestar molt abans.

LLOC

  • Aquest curs és totalment en línia, a través d'internet. Tot es fa a través de la xarxa.

TUTORITZACIÓ

  • Sempre hi ha una persona formadora que està pendent dels teus dubtes i va avaluant les tasques per si cal millorar-les. En qualsevol moment li pots escriure un missatge amb algun dubte, suggeriment, proposta, etc. Rebràs una resposta abans de 24 hores.

DUBTES

  • Si tot i l’explicació i l’ampliació de la persona formadora no se soluciona un dubte fem tot el que sigui possible per aclarir-lo. Si cal, fem filmets personalitzats.

DISTRIBUCIÓ DELS TEMES

  • Hi ha 5 temes. Dins de cada tema hi ha diferents seccions on s’exposa el contingut del curs, així com tasques a realitzar.

AVALUACIÓ

  • Un cop realitzada la tasca, el formador/a l’avaluarà, indicant si s’ha superat o hi ha algun detall a millorar. Si és així, el participant l’haurà de millorar seguint els consells del formador/a. No hi ha exàmens. L'avaluació és sempre qualitativa.

SUPERACIÓ DEL CURS

  • El curs s’aprovarà si s’han fet de forma satisfactòria totes les activitats proposades. Si una persona no el supera un cop finalitzat el curs, el podrà repetir en la pròxima edició amb un descompte del 50%.

IDIOMA

  • La llengua vehicular de tots els cursos és el català. Tot i que al campus es pot posar en castellà, les explicacions són en català. Les tasques es poden presentar indiferentment en català o castellà. Excepte els cursos d'anglès, tant la llengua vehicular com les tasques són en anglès.

MILLORA CONTÍNUA

  • En finalitzar el curs hi ha una enquesta de valoració. A partir de les dades recollides mirem d'incorporar les millores suggerides en la pròxima edició.

NOMENAMENT DE JULIOL

  • Si ets substitut o substituta i compleixes els requisits, aquest curs et servirà pel nomenament de juliol. Consulta les nostres preguntes freqüents.

INSCRIPCIÓ

AUTORIA

  • Joan Carles Hierro Arqués

TUTORIA

  • Joan Carles Hierro Arqués