58 Ensenyar anglès a educació infantil a través d’activitats motivadores

Teaching English in kindergarten through motivating activities

 

DESCRIPCIÓ

  • En aquest curs s’aprenen diferents recursos, i maneres de treballar l’anglès a educació infantil, cançons, contes, jocs, ….

 

OBJECTIUS

  • Objectiu principal:

    • Adquirir i saber aplicar un gran ventall de recursos engrescadors per ensenyar anglès a educació infantil.
  • Objectius específics:

    • Conèixer contes infantils propis de la cultura anglesa i saber com treballar-los a classe.
    • Adquirir cançons en anglès per ensenyar la llengua i saber com emprar-les amb l’alumnat.
    • Conèixer jocs per treballar la llengua i saber com aplicar-los a classe per treure’ls el màxim rendiment possible a les lliçons.
    • Crear una programació didàctica incloent-hi recursos engrescadors pels infants sabent rendibilitzar el temps.
    • Aprendre recursos per gestionar la classe de llengua anglesa (Class management).

 

CONTINGUTS

  • Tema 1

    • English in kindergarten
    • Presentació dels alumnes
    • Reflexió sobre la importància de començar l’anglès a educació infantil i característiques de l’alumnat
    • Com començar una classe d’anglès? (Rutines)
    • Recursos per gestionar la classe (Class management)
  • Tema 2:

    • Songs, chants and rhymes
    • Per què l’ús de cançons a classe?
    • Com treballar-les dins l’aula
    • Repertori de cançons adequades a educació infantil
    • Tasca: programar una sessió utilitzant un recurs musical
  • Tema 3:

    • Games
    • Reflexió sobre la importància dels jocs com a recurs escolar
    • Exposició de jocs i saber què treballem (Objectius i habilitats)
    • Tasca: elaborar una sessió usant jocs
  • Tema 4:

    • Storytelling
    • Beneficis de la literatura a classe i criteris de selecció
    • Com utilitzar-los (Abans, durant i desprès)
    • Glossari de contes per educació infantil
    • Tasca: crear una sessió a partir d’un conte
  • Tema 5:

    • Creating a motivating didactic unit (DU)
    • Reflexió sobre l’aplicació de recursos musicals, contes i jocs a la classe d’anglès
    • Exemple d’UD (Unitat Didàctica) utilitzant els recursos treballats anteriorment
    • Tasca final: Programar una UD amb recursos engrescadors

 

DIRIGIT A:

  • A docents d’educació infantil o qualsevol persona interessada en el tema.

REQUISITS MÍNIMS

  • Coneixements mínims d’internet
  • Conèixer el Moodle a nivell d’usuari/ària, molt intuïtiu
  • Nivell d’anglés fluid

RECONEIXEMENT

  • Aquest curs està reconegut pel Departament d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya. Compta per la borsa de treball de substituts, per oposicions, per estadis, per concursos...


CALENDARI

  • Escola de tardor: del 15 d’octubre al 20 de novembre. Preinscripció: des del 15 de setembre.
  • Escola d’hivern: del 15 de desembre al 6 de febrer. Preinscripció: des del 15 de novembre.
  • Escola de primavera: de l’1 de març al 6 d’abril. Preinscripció: des de l’1 de febrer.
  • Escola d’estiu: de l’1 de juliol al 20 de juliol. Preinscripció: des del 15 de maig.
  • A partir de l'1 de setembre es poden fer les reserves de places de totes les edicions.

DURADA

  • Tots els cursos són de 30 hores

PREU

  • Cada curs té un cost de 51 € (curs 2019/20)

HORARI

  • No hi ha cap activitat a cap curs que impliqui treballar en un horari concret. La persona participant va fent les tasques a l’hora que vulgui. Si té un dubte, escriu al seu formador o formadora i abans de 24 hores tindrà una resposta. Tot i que mirem de contestar molt abans.

LLOC

  • Aquest curs és totalment en línia, a través d'internet. Tot es fa a través de la xarxa.

TUTORITZACIÓ

  • Sempre hi ha una persona formadora que està pendent dels teus dubtes i va avaluant les tasques per si cal millorar-les. En qualsevol moment li pots escriure un missatge amb algun dubte, suggeriment, proposta, etc. Rebràs una resposta abans de 24 hores.

DUBTES

  • Si tot i l’explicació i l’ampliació de la persona formadora no se soluciona un dubte fem tot el que sigui possible per aclarir-lo. Si cal, fem filmets personalitzats.

DISTRIBUCIÓ DELS TEMES

  • Hi ha 5 temes. Dins de cada tema hi ha diferents seccions on s’exposa el contingut del curs, així com tasques a realitzar.

AVALUACIÓ

  • Un cop realitzada la tasca, el formador/a l’avaluarà, indicant si s’ha superat o hi ha algun detall a millorar. Si és així, el participant l’haurà de millorar seguint els consells del formador/a. No hi ha exàmens. L'avaluació és sempre qualitativa.

SUPERACIÓ DEL CURS

  • El curs s’aprovarà si s’han fet de forma satisfactòria totes les activitats proposades. Si una persona no el supera un cop finalitzat el curs, el podrà repetir en la pròxima edició amb un descompte del 50%.

IDIOMA

  • La llengua vehicular de tots els cursos és el català. Tot i que al campus es pot posar en castellà, les explicacions són en català. Les tasques es poden presentar indiferentment en català o castellà. Excepte els cursos d'anglès, tant la llengua vehicular com les tasques són en anglès.

MILLORA CONTÍNUA

  • En finalitzar el curs hi ha una enquesta de valoració. A partir de les dades recollides mirem d'incorporar les millores suggerides en la pròxima edició.

NOMENAMENT DE JULIOL

  • Si ets substitut o substituta i compleixes els requisits, aquest curs et servirà pel nomenament de juliol. Consulta les nostres preguntes freqüents.

INSCRIPCIÓ

AUTORIA

  • Ferran Gonzalez

TUTORIA

  • Guillaume Bergot