74 Tinc un/a alumne/a amb autisme: Què he de saber?

 

DESCRIPCIÓ

  • En aquest curs s’aprèn a veure les característiques d’un alumna/a amb autisme.Per tal de poder-lo identificar i poder actuar en conseqüència.

 

OBJECTIUS

  • Objectiu principal:

    • Aquest curs servirà per oferir els coneixements necessaris als professionals de l’educació per tal de poder fer una adequada intervenció educativa amb alumnes amb autisme.
  • Objectius específics:

    • Ampliar els coneixements sobre l’Autisme dels professionals que treballen directa i indirectament amb persones amb autisme.
    • Proporcionar estratègies d’intervenció als professionals per millorar el procés d’aprenentatge de les persones amb autisme.
    • Proporcionar eines i coneixements per millorar l’elaboració dels plans individualitzats, per tal que recullin de manera acurada els objectius adequats per afavorir, al màxim possible, l’autonomia de la persona amb autisme.
    • Facilitar recursos per l’elaboració de diferents materials adequats pel treball amb persones amb autisme.
    • Oferir documentació i informació basada en l’evidència científica sobre les actuals metodologies d’intervenció amb persones amb autisme.

 

CONTINGUTS

  • Tema 1

    • Què és l’autisme?
    • Història de l’autisme
    • Criteris diagnòstics de l’autisme (DSM-5)
    • La Cultura de l’Autisme
  • Tema 2:

    • Per què es comunica diferent?
    • Teoria de la Ment
    • Dificultats en la reciprocitat socio-emocional
    • Dificultats en les conductes comunicatives no verbals
    • Dificultats en el desenvolupament, manteniment i comprensió de les relacions
  • Tema 3:

    • Per què té gustos restringits i peculiars?
    • Teoria de les Funcions Executives
    • Dificultats en la inhibició de resposta
    • Dificultats en l’autoregulació de l’estat emocional i motivacional
    • Dificultats de la memòria de treball
    • Dificultats en la resolució de problemes
    • Moviments, utilització d’objectes o parla estereotipada o repetitiva
    • Insistència en la monotonia i excessiva inflexibilitat de rutines
  • Tema 4:

    • Per què té dificultats concentrar-se?
    • Teoria de la Coherènca Central
    • Organització visual de l’aula
  • Tema 5:

    • Per què molesten tantes coses?
    • Alteracions en el processament sensorial
    • La vista
    • L’olfacte
    • El tacte
    • El gust
    • L’oïda
    • Sistema propioceptiu
    • Sistema vestibular

DIRIGIT A:

  • Qualsevol docent o persona interessada amb el tema

REQUISITS MÍNIMS

  • Coneixements mínims d’internet
  • Conèixer el Moodle a nivell d’usuari/ària, molt intuïtiu

RECONEIXEMENT

  • Aquest curs està reconegut pel Departament d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya. Compta per la borsa de treball de substituts, per oposicions, per estadis, per concursos...


CALENDARI

  • Escola de tardor: del 15 d’octubre al 20 de novembre. Preinscripció: des del 15 de setembre.
  • Escola d’hivern: del 15 de desembre al 6 de febrer. Preinscripció: des del 15 de novembre.
  • Escola de primavera: de l’1 de març al 6 d’abril. Preinscripció: des de l’1 de febrer.
  • Escola d’estiu: de l’1 de juliol al 20 de juliol. Preinscripció: des del 15 de maig.
  • A partir de l'1 de setembre es poden fer les reserves de places de totes les edicions.

DURADA

  • Tots els cursos són de 30 hores

PREU

  • Cada curs té un cost de 51 € (curs 2019/20)

HORARI

  • No hi ha cap activitat a cap curs que impliqui treballar en un horari concret. La persona participant va fent les tasques a l’hora que vulgui. Si té un dubte, escriu al seu formador o formadora i abans de 24 hores tindrà una resposta. Tot i que mirem de contestar molt abans.

LLOC

  • Aquest curs és totalment en línia, a través d'internet. Tot es fa a través de la xarxa.

TUTORITZACIÓ

  • Sempre hi ha una persona formadora que està pendent dels teus dubtes i va avaluant les tasques per si cal millorar-les. En qualsevol moment li pots escriure un missatge amb algun dubte, suggeriment, proposta, etc. Rebràs una resposta abans de 24 hores.

DUBTES

  • Si tot i l’explicació i l’ampliació de la persona formadora no se soluciona un dubte fem tot el que sigui possible per aclarir-lo. Si cal, fem filmets personalitzats.

DISTRIBUCIÓ DELS TEMES

  • Hi ha 5 temes. Dins de cada tema hi ha diferents seccions on s’exposa el contingut del curs, així com tasques a realitzar.

AVALUACIÓ

  • Un cop realitzada la tasca, el formador/a l’avaluarà, indicant si s’ha superat o hi ha algun detall a millorar. Si és així, el participant l’haurà de millorar seguint els consells del formador/a. No hi ha exàmens. L'avaluació és sempre qualitativa.

SUPERACIÓ DEL CURS

  • El curs s’aprovarà si s’han fet de forma satisfactòria totes les activitats proposades. Si una persona no el supera un cop finalitzat el curs, el podrà repetir en la pròxima edició amb un descompte del 50%.

IDIOMA

  • La llengua vehicular de tots els cursos és el català. Tot i que al campus es pot posar en castellà, les explicacions són en català. Les tasques es poden presentar indiferentment en català o castellà. Excepte els cursos d'anglès, tant la llengua vehicular com les tasques són en anglès.

MILLORA CONTÍNUA

  • En finalitzar el curs hi ha una enquesta de valoració. A partir de les dades recollides mirem d'incorporar les millores suggerides en la pròxima edició.

NOMENAMENT DE JULIOL

  • Si ets substitut o substituta i compleixes els requisits, aquest curs et servirà pel nomenament de juliol. Consulta les nostres preguntes freqüents.

INSCRIPCIÓ

AUTORIA

  • Neus Vico Guirao

TUTORIA

  • Neus Vico Guirao