76 Introducció a l’educació viva i activa. La metodologia d’ambients.

  • DESCRIPCIÓ

    • En aquest curs s’intenta donar eines teòriques, tècniques i pràctiques als i a les mestres per treballar una pedagogia viva i activa, a partir de la metodologia d’ambients.

     

    OBJECTIUS

    • Objectiu principal:

      • Introduir els principis de la metodologia d’ambients que vertebra l’Escola Viva i Activa, oferint recursos per a la pràctica educativa.
    • Objectius específics:

      • Conèixer les bases pedagògiuqes que han influenciat en la metodologia d’ambients
      • Conèixer les intel·ligències multiples i l’aplicació l’aula
      • Saber quins són els principis dels ambients segons el marc del currículum
      • Organitzar els ambients segons l’espai , el temps, els materials tenint en compte l’estètica
      • Analitzar i reflexionar sobre els rols del mestre il ’alumne segons la metodologia d’ambients
      • Conèixer que, comi quan avaluar i els instruments d’avaluació tenint en compte els criteris que marca el currículum
      • Elaborar una proposta de metodologia ambients per a una etapa educativa (Infantil o Primària) tenint en compte els continguts apresos

     

    CONTINGUT

    • Tema 1

      • Bases pedagògiques dels ambients d’aprenentatge:
      • Definició
      • Pedagogia que han influenciat la metodologia d’ambients
      • Les intel·ligències multiples.
      • Els ambients dins el marc delcurrículum
    • Tema 2:

      • Principis dels ambients d’aprenentatge:
      • Respectar la diversitat
      • Acompanyar emocionalment
      • Llibertat i límits
      • Autonomia i autoaprenentatge
      • Constructivisme
    • Tema 3:

      • Organització dels ambients:
      • l’ Espai
      • El temps
      • Els materials
      • L’Estètica
    • Tema 4:

      • Avaluació. Eines per avaluar els ambients
      • Rol del mestre/a
      • Rol de l’alumne (treball cooperatiu i comunicació)
    • Tema 5:

      • Elaboració d’un projecte.

     

    DIRIGIT A:

    • A tot el professorat d’educació infantil i educació primària interessada en la metodologia d’ambients.

    REQUISITS MÍNIMS

    • Coneixements mínims d’internet
    • Conèixer el Moodle a nivell d’usuari/ària, molt intuïtiu

    RECONEIXEMENT

    • Aquest curs està reconegut pel Departament d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya. Compta per la borsa de treball de substituts, per oposicions, per estadis, per concursos...


    CALENDARI

    • Escola de tardor: del 15 d’octubre al 20 de novembre. Preinscripció: des del 15 de setembre.
    • Escola d’hivern: del 15 de desembre al 6 de febrer. Preinscripció: des del 15 de novembre.
    • Escola de primavera: de l’1 de març al 6 d’abril. Preinscripció: des de l’1 de febrer.
    • Escola d’estiu: de l’1 de juliol al 20 de juliol. Preinscripció: des del 15 de maig.
    • A partir de l'1 de setembre es poden fer les reserves de places de totes les edicions.

    DURADA

    • Tots els cursos són de 30 hores

    PREU

    • Cada curs té un cost de 51 € (curs 2019/20)

    HORARI

    • No hi ha cap activitat a cap curs que impliqui treballar en un horari concret. La persona participant va fent les tasques a l’hora que vulgui. Si té un dubte, escriu al seu formador o formadora i abans de 24 hores tindrà una resposta. Tot i que mirem de contestar molt abans.

    LLOC

    • Aquest curs és totalment en línia, a través d'internet. Tot es fa a través de la xarxa.

    TUTORITZACIÓ

    • Sempre hi ha una persona formadora que està pendent dels teus dubtes i va avaluant les tasques per si cal millorar-les. En qualsevol moment li pots escriure un missatge amb algun dubte, suggeriment, proposta, etc. Rebràs una resposta abans de 24 hores.

    DUBTES

    • Si tot i l’explicació i l’ampliació de la persona formadora no se soluciona un dubte fem tot el que sigui possible per aclarir-lo. Si cal, fem filmets personalitzats.

    DISTRIBUCIÓ DELS TEMES

    • Hi ha 5 temes. Dins de cada tema hi ha diferents seccions on s’exposa el contingut del curs, així com tasques a realitzar.

    AVALUACIÓ

    • Un cop realitzada la tasca, el formador/a l’avaluarà, indicant si s’ha superat o hi ha algun detall a millorar. Si és així, el participant l’haurà de millorar seguint els consells del formador/a. No hi ha exàmens. L'avaluació és sempre qualitativa.

    SUPERACIÓ DEL CURS

    • El curs s’aprovarà si s’han fet de forma satisfactòria totes les activitats proposades. Si una persona no el supera un cop finalitzat el curs, el podrà repetir en la pròxima edició amb un descompte del 50%.

    IDIOMA

    • La llengua vehicular de tots els cursos és el català. Tot i que al campus es pot posar en castellà, les explicacions són en català. Les tasques es poden presentar indiferentment en català o castellà. Excepte els cursos d'anglès, tant la llengua vehicular com les tasques són en anglès.

    MILLORA CONTÍNUA

    • En finalitzar el curs hi ha una enquesta de valoració. A partir de les dades recollides mirem d'incorporar les millores suggerides en la pròxima edició.

    NOMENAMENT DE JULIOL

    • Si ets substitut o substituta i compleixes els requisits, aquest curs et servirà pel nomenament de juliol. Consulta les nostres preguntes freqüents.

    INSCRIPCIÓ

    AUTORIA

    • Patricia Figueras Polo/li>

    TUTORIA

    • Patricia Figueras Polo