96 La documentació pedagògica com a procés d’aprenentatge a l’educació infantil




Aquest curs encara no està disponible. El podreu realitzar a l'escola de primavera.



DESCRIPCIÓ

  • Aquest curs pretén posar a l’abast idees i eines per utilitzar la documentació com una forma de treball, i que a l’hora ens permetrà autoavaluar-nos com a docents.
    És un curs que ens permet conèixer aquesta forma de documentar i mitjançant aquest, millorar el procés d’ensenyament i aprenentatge.

 

OBJECTIUS

  • Objectiu principal:

    • Posar a l’abast de mestres i alumnes idees i eines per utilitzar la documentació com una forma de treball, i que a l´hora ens permetrà autoavaluar-nos com a docents.
      És un curs que ens permet conèixer aquesta forma de documentar i mitjançant aquest, millorar el procés d’ensenyament i aprenentatge.
  • Objectius específics:

    • Comprendre la naturalesa, sentit i experiències de la documentació pedagògica com a procés d’aprenentatge.
    • Aprendre estratègies per poder documentar la vida a l’escola.
    • Emprar la documentació pedagògica per a tenir dubtes objectius sobre el procés d’aprenentatge dels alumnes.
    • Conèixer les virtualitats pedagògiques de la documentació per a la pràctica diària.
    • Desenvolupar projectes de documentació pedagògica per a l’aula.
    • Aprofitar les tecnologies com a eina per a l’avaluació del procés d’ensenyament-aprenentatge.

CONTINGUT

  • Tema 1

    • Què és la documentació?
    • Naturalesa i sentit.
    • Importància de la documentació pedagògica com a estratègia per a comunicar i fer visible el procés de transformació de la pràctica pedagògica, fruit del diàleg entre innovació i educació.
  • Tema 2:

    • Experiències de documentació pedagògica.
    • Exemples pràctics de documentació pedagògica, a partir d’experiències quotidianes viscudes amb relació a l’escola i a la comunitat.
    • Disseny i desenvolupament de projectes de documentació.
  • Tema 3:

    • L’estètica
    • La documentació pedagògica com a eina de recerca permanent, autoreflexió i avaluació per a la Comunitat educativa.
    • Temàtiques de documentació a l’Educació Infantil.
  • Tema 4:

    • Eines i programes per fer la documentació.
  • Tema 5:

    • Elaboració d’un projecte de documentació.

METODOLOGIA

  • Tots els nostres cursos estan en un campus virtual.
  • Cada persona entra amb el seu nom d'usuari/ària i contrasenya.
  • A dins hi ha 5 blocs, cada setmana obrim un bloc nou per a treballar.
  • A cada bloc hi ha unes explicacions teòriques en una pàgina web, en vídeos, àudios, ...
  • El participant ha d'anar realitzant les tasques i penjar-les, poden ser textos, imatges, qüestionaris, ...
  • A final de cada bloc, la persona formadora fa una avaluació qualitativa.

DIRIGIT A:

  • Dirigit a qualsevol docent que li interessi el tema, sobretot mestres, educadors i tècnics, especialment de segon cicle d’educació infantil.

REQUISITS MÍNIMS

  • Coneixements mínims d’internet
  • Conèixer el Moodle a nivell d’usuari/ària, molt intuïtiu

RECONEIXEMENT

  • Aquest curs està reconegut pel Departament d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya. Compta per la borsa de treball de substituts, per oposicions, per estadis, per concursos...


CALENDARI

  • Escola de tardor: del 15 d’octubre al 20 de novembre. Preinscripció: des del 15 de setembre.
  • Escola d’hivern: del 15 de desembre al 6 de febrer. Preinscripció: des del 15 de novembre.
  • Escola de primavera: de l’1 de març al 6 d’abril. Preinscripció: des de l’1 de febrer.
  • Escola d’estiu: de l’1 de juliol al 20 de juliol. Preinscripció: des del 15 de maig.
  • A partir de l'1 de setembre es poden fer les reserves de places de totes les edicions.

Accés a la pàgina per a fer la reserva o inscripció


DURADA

  • Tots els cursos són de 30 hores

PREU

  • Cada curs té un cost de 51 € (curs 2019/20)

HORARI

  • No hi ha cap activitat a cap curs que impliqui treballar en un horari concret. La persona participant va fent les tasques a l’hora que vulgui. Si té un dubte, escriu al seu formador o formadora i abans de 24 hores tindrà una resposta. Tot i que mirem de contestar molt abans.

LLOC

  • Aquest curs és totalment en línia, a través d'internet. Tot es fa a través de la xarxa.

TUTORITZACIÓ

  • Sempre hi ha una persona formadora que està pendent dels teus dubtes i va avaluant les tasques per si cal millorar-les. En qualsevol moment li pots escriure un missatge amb algun dubte, suggeriment, proposta, etc. Rebràs una resposta abans de 24 hores.

DUBTES

  • Si tot i l’explicació i l’ampliació de la persona formadora no se soluciona un dubte fem tot el que sigui possible per aclarir-lo. Si cal, fem filmets personalitzats.

DISTRIBUCIÓ DELS TEMES

  • Hi ha 5 temes. Dins de cada tema hi ha diferents seccions on s’exposa el contingut del curs, així com tasques a realitzar.

AVALUACIÓ

  • Un cop realitzada la tasca, el formador/a l’avaluarà, indicant si s’ha superat o hi ha algun detall a millorar. Si és així, el participant l’haurà de millorar seguint els consells del formador/a. No hi ha exàmens. L'avaluació és sempre qualitativa.

SUPERACIÓ DEL CURS

  • El curs s’aprovarà si s’han fet de forma satisfactòria totes les activitats proposades. Si una persona no el supera un cop finalitzat el curs, el podrà repetir en la pròxima edició amb un descompte del 50%.

IDIOMA

  • La llengua vehicular de tots els cursos és el català. Tot i que al campus es pot posar en castellà, les explicacions són en català. Les tasques es poden presentar indiferentment en català o castellà. Excepte els cursos d'anglès, tant la llengua vehicular com les tasques són en anglès.

MILLORA CONTÍNUA

  • En finalitzar el curs hi ha una enquesta de valoració. A partir de les dades recollides mirem d'incorporar les millores suggerides en la pròxima edició.

NOMENAMENT DE JULIOL

  • Si ets substitut o substituta i compleixes els requisits, aquest curs et servirà pel nomenament de juliol. Consulta les nostres preguntes freqüents.

INSCRIPCIÓ

AUTORIA

  • Sònia Sánchez Sanz

TUTORIA

  • Sònia Sánchez Sanz