99 Gestionem el temps a l’educació: com planificar millor el dia a dia.




Aquest curs encara no està disponible. El podreu realitzar a l'escola de primavera.



DESCRIPCIÓ

  • A vegades el temps ens passa volant i no arribem a tot. I això sovint genera frustracions i decepcions.
    En aquest curs pretén donar eines per a gestionar millor el temps, mitjançant la reflexió individual i analitzar les causes de pèrdua de temps de cada persona.

 

OBJECTIUS

  • Objectiu principal:

    • Aprendre a gestionar millor el temps, mitjançant la reflexió individual i analitzar les causes de pèrdua de temps de cada persona.
  • Objectius específics:

    • Reflexionar individualment sobre els hàbits de gestió del temps.
    • Identificar els lladres del temps que no permeten realitzar les activitats planificades en el temps determinat.
    • Prioritzar l’ordre de tasques de més important a menys.
    • Mesurar el temps necessari per realitzar les tasques marcades.
    • Calendaritzar i programar les activitats segons la seva urgència.
    • Analitzar les causes de la pèrdua de temps.

CONTINGUT

  • Tema 1

    • Marc general del concepte temps.
    • La importància del temps a la nostra vida.
    • El temps als centres educatius.
    • Test d’autoavaluació.
  • Tema 2:

    • Causes de la pèrdua de temps.
    • Tasques poc encertades temps/resultat.
    • Procrastinació (emails, visites i trucades).
    • Test d’autoavaluació.
  • Tema 3:

    • Planificar i programar el temps.
    • Eines per a la gestió eficient.
    • Test d’autoavaluació.
  • Tema 4:

    • Criteris per prioritzar l’ús del temps.
    • Conceptes urgent i important.
    • Al centres allò urgent no deixa pas a allò important.
    • Test d’autoavaluació.
  • Tema 5:

    • Pla d’acció individual de millora.

METODOLOGIA

  • Tots els nostres cursos estan en un campus virtual.
  • Cada persona entra amb el seu nom d'usuari/ària i contrasenya.
  • A dins hi ha 5 blocs, cada setmana obrim un bloc nou er a treballar.
  • A cada bloc hi ha unes explicacions teòriques en una pàgina web, en vídeos, àudios, ...
  • El participant ha d'anar realitzant les tasques i penjar-les, poden ser textos, imatges, qüestionaris, ...
  • A final de cada bloc, la persona formadora fa una avaluació qualitativa.

DIRIGIT A:

  • Dirigit a qualsevol docent d’educació primària o secundària.

REQUISITS MÍNIMS

  • Coneixements mínims d’internet
  • Conèixer el Moodle a nivell d’usuari/ària, molt intuïtiu

RECONEIXEMENT

  • Aquest curs està reconegut pel Departament d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya. Compta per la borsa de treball de substituts, per oposicions, per estadis, per concursos...


CALENDARI

  • Escola de tardor: del 15 d’octubre al 20 de novembre. Preinscripció: des del 15 de setembre.
  • Escola d’hivern: del 15 de desembre al 6 de febrer. Preinscripció: des del 15 de novembre.
  • Escola de primavera: de l’1 de març al 6 d’abril. Preinscripció: des de l’1 de febrer.
  • Escola d’estiu: de l’1 de juliol al 20 de juliol. Preinscripció: des del 15 de maig.
  • A partir de l'1 de setembre es poden fer les reserves de places de totes les edicions.

Accés a la pàgina per a fer la reserva o inscripció


DURADA

  • Tots els cursos són de 30 hores

PREU

  • Cada curs té un cost de 51 € (curs 2019/20)

HORARI

  • No hi ha cap activitat a cap curs que impliqui treballar en un horari concret. La persona participant va fent les tasques a l’hora que vulgui. Si té un dubte, escriu al seu formador o formadora i abans de 24 hores tindrà una resposta. Tot i que mirem de contestar molt abans.

LLOC

  • Aquest curs és totalment en línia, a través d'internet. Tot es fa a través de la xarxa.

TUTORITZACIÓ

  • Sempre hi ha una persona formadora que està pendent dels teus dubtes i va avaluant les tasques per si cal millorar-les. En qualsevol moment li pots escriure un missatge amb algun dubte, suggeriment, proposta, etc. Rebràs una resposta abans de 24 hores.

DUBTES

  • Si tot i l’explicació i l’ampliació de la persona formadora no se soluciona un dubte fem tot el que sigui possible per aclarir-lo. Si cal, fem filmets personalitzats.

DISTRIBUCIÓ DELS TEMES

  • Hi ha 5 temes. Dins de cada tema hi ha diferents seccions on s’exposa el contingut del curs, així com tasques a realitzar.

AVALUACIÓ

  • Un cop realitzada la tasca, el formador/a l’avaluarà, indicant si s’ha superat o hi ha algun detall a millorar. Si és així, el participant l’haurà de millorar seguint els consells del formador/a. No hi ha exàmens. L'avaluació és sempre qualitativa.

SUPERACIÓ DEL CURS

  • El curs s’aprovarà si s’han fet de forma satisfactòria totes les activitats proposades. Si una persona no el supera un cop finalitzat el curs, el podrà repetir en la pròxima edició amb un descompte del 50%.

IDIOMA

  • La llengua vehicular de tots els cursos és el català. Tot i que al campus es pot posar en castellà, les explicacions són en català. Les tasques es poden presentar indiferentment en català o castellà. Excepte els cursos d'anglès, tant la llengua vehicular com les tasques són en anglès.

MILLORA CONTÍNUA

  • En finalitzar el curs hi ha una enquesta de valoració. A partir de les dades recollides mirem d'incorporar les millores suggerides en la pròxima edició.

NOMENAMENT DE JULIOL

  • Si ets substitut o substituta i compleixes els requisits, aquest curs et servirà pel nomenament de juliol. Consulta les nostres preguntes freqüents.

INSCRIPCIÓ

AUTORIA

  • Montse Fresno, economista i professora

TUTORIA

  • Montse Fresno, economista i professora